Chiropraktyka - Fizjonatura

Chiropraktyka

Chiropraktyka to rodzaj terapii manualnej , stworzonej przez Daniela Davida Palmera w USA pod koniec XIX wieku. Współcześnie skupia się na usunięciu bólu kręgosłupa, przywrócenia sprawności aparatu ruchowego i zapobiega pojawieniu się kolejnych problemów ruchowych. Chiropraktyka jest polecana przez fizjoterapeutów ze względu na jej walory przeciwbólowe. Utożsamia się ją z kręgarstwem: metoda polega na manipulacjach w obrębie kręgosłupa.

Chiropraktyka jest uznawana za świetną metodę zaradczą na bóle kręgosłupa oraz stawów obwodowych, jednak pomaga również w przypadku innych problemów zdrowotnych. Oprócz bólu pleców, pacjenci zauważają znaczącą poprawę przy takich bólach jak:

• bólach głowy,
  • szyi, karku,
  • barków,
  • dyskopatii,
  • rwie kulszowej,
  • nerwobólach,
  • bólach mięśniowych.
  • problemy związane bezpośrednio z układem mięśniowo – szkieletowym.

Kiedy dochodzi do zablokowania stawu?

Dwie najczęstsze przyczyny zablokowania stawów to długotrwały bezruch (np. praca przy komputerze) i przeciążenie, które wynika ze zbyt dużych obciążeń w jednostce czasu. Skutkuje to ochronnym zablokowaniem danego segmentu, który chroni dysk międzykręgowy przed urazem. Prowadzi to do bólów stawów oraz drętwieniem kończyn.

Czy chiropraktyka jest bezpieczna?

Metoda jest w pełni bezpieczna, bezbolesna, zwiększa ruchomość stawów natychmiast oraz usuwa dolegliwości bólowe spowodowane zablokowaniem stawów. Powinien wykonywać tą terapię doświadczony dyplomowany specjalista. Ważne, aby terapię wykonywać umiejętnie i dokładnie. W przypadku poważnych schorzeń układu mięśniowo – szkieletowego decyzję o ewentualnym wprowadzeniu metod chiropraktyki do terapii podejmuje terapeuta.