Masaż gorącymi kamieniami - Fizjonatura

Masaż gorącymi kamieniami

Masaż gorącymi kamieniami pochodzi z Indii oraz Chin, gdzie wierzy się w spójność ciała i ducha, za co odpowiada odpowiedni przepływ energetyczny. Aby ten strumień energii nie był blokowany; czakry, czyli punkty energetyczne muszą być wolne od zaburzeń. Kamienie są układane, a następnie przesuwane w odpowiedni sposób wzdłuż kanałów energetycznych.

Medycy z Dalekiego Wschodu wierzą, że zablokowane czakry powodują problemy zarówno ze zdrowiem fizycznym jak i psychicznym, wywołują zmęczenie organizmu i brak energii. Do tego rodzaju masażu, wykorzystuje się bazalt, marmur oraz kamienie wulkaniczne.  Kamienie mają odpowiedni rozmiar i kształt. Najpierw podgrzewa się je do temperatury około 50 stopni Celsjusza a następnie osusza i natłuszcza oliwą, aby miały właściwy poślizg na ciele. Masaż gorącymi kamieniami działa zarówno poprzez dotyk, jak i czynnik termalny. Zabieg poprawia krążenie, poprzez rozszerzenie naczyń krwionośnych, powodując tym samym lepszą cyrkulację krwi.

Wpływ masażu na układ krążenia przejawia się także przyspieszeniem pracy serca i podwyższeniem pulsu. Ponadto dochodzi do zwiększenia metabolizmu komórkowego, przyspieszenia detoksykacji i oczyszczania organizmu. Dlatego masaż ten poleca się osobom dbającym o sylwetkę, chcącym zredukować cellulit lub poprawić jędrność skóry, a także narażonym na kontakt z toksynami.

Po zabiegu kamienie są myte, dezynfekowane oraz czyszczone w wodzie z solą morską.

• dolegliwości bólowe pochodzenia mięśniowego,
  • dolegliwości bólowe kręgosłupa,
  • bezsenność,
  • przemęczenie i nadmierny stres,
  • bóle menstruacyjne,
  • apatia, wyczerpanie psychofizyczne,
  • migrena, bóle głowy,
  • pogorszona przemiana materii,
  • urazy ortopedyczne,
  • otyłość,
  • zaparcia,
  • rwa kulszowa,
  • mała jędrność skóry.

• nowotwór,
  • ciąża,
  • choroba zakaźna,
  • nietolerancja wyższych temperatur,
  • problemy z czuciem oraz z bardzo wrażliwą skórą,
  • zakrzepowe zapalenie żył,
  • schorzenia kardiologiczne (np. nadciśnienie tętnicze, wady serca).