Akupunktura ucha - Fizjonatura

Akupunktura ucha

Ucho wg tradycyjnej medycyny chińskiej swoją budową przypomina płód w łonie matki, oczywiście w prawidłowym ułożeniu, czyli głową w dół. Punkty na uchu są rozmieszczone dokładnie w tych miejscach jak odwrócony płód, czyli punkty głowy znajdują się na płatku małżowiny usznej. Do chwili obecnej nikomu nie udało się wyjaśnić tego fenomenu.

Na uchu znajduje się ponad 200 punktów akupunkturowych. Każdy z nich związany jest z narządami zewnętrznymi i wewnętrznymi. Jest to jedyne miejsce na ciele człowieka o takim zagęszczeniu punktów akupunkturowych. Punkt na małej powierzchni ucha zajmuje mniej niż 1 mm, dlatego zlokalizowanie go jest trudne i akupunkturę musi wykonać terapeuta.

Wszystkie narządy wewnętrzne w ciele człowieka są unerwione przez nerw błędny. Odgałęzienie tego nerwu znajduje się tylko we wnętrzu ciała i nie ma ich na skórze. Z całej powłoki ciała jedynie ucho jest unerwione przez nerw błędny. Daje to możliwość leczenia wszystkich narządów wewnętrznych poprzez oddziaływanie na małżowinę uszną. Należy tylko odpowiednio dobrać punkty na uchu i można aktywować odpowiednie narządy naszego organizmu. Dzięki nakłuwaniu tych punktów można przywrócić prawidłową funkcję chorych narządów lub zlikwidować ból.

Niektóre wskazania do akupunktury ucha:

• Ogólne zmęczenie
  • Obniżona zdolność do pracy i koncentracji
  • Anemia
  • Bóle kręgosłupa, rwa kulszowa
  • Migreny, bóle głowy, zawroty głowy
  • Neuralgia nerwu trójdzielnego
  • Ostre i przewlekłe choroby migdałków, przełyku, krtani
  • Ostre i przewlekłe zapalenie oskrzeli, zatok
  • Astma oskrzelowa
  • Zapalenie płuc
  • Ostre i przewlekłe zapalenie wątroby